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Study of the best solutions to increase the use of railways as a strategy to attract passengers to public transport

  • Observing the ratios of the rail usage in terms of passenger travelled per km and per capita, we see that there are huge differences between countries, so some railway systems are performing better in catching passengers than others. By analysing the factors that make the railways attractive for users, and setting standard values for these factors, we can analyse how well a system is performing. This paper has investigated those factors and developed an assessment tool that will inform about the required improvements, so in a later stage specific strategies can be developed to increase the performance in order to attract more passengers. Spain will be used as case study, since the country has specially low passenger rail usage compared to other countries even though the large investments in high speed lines the country undertook in the last decades.
  • Gemäss die gefahrenen Personen pro km und pro Kopf, so stellt man fest, dass grosse Unterschiede zwischen den Ländern gibt, sodass in einigen Ländern ist die Eisenbahnleistung viel besser als in anderen. Durch die Analyse der Faktoren, die die Eisenbahnen für die Nutzer attraktiv machen, und Standardwerte für diese Faktoren festlegen, kann die Leistung eines Systems analysiert werden. Der Artikel hat diese Faktoren untersucht um eine Bewertungsmethode entwickelt, das über die notwendigen Verbesserungen informiert. Auf dieser Basis können spezifische Strategien zur Leistungssteigerung entwickelt werden, um mehr Fahrgäste anzuziehen. Als Fallstudie werden die Eisenbahnen Spaniens herangezogen, da das Land im Vergleich zu anderen Ländern eine besonders niedrige Nutzung zeigt, obwohl das Land in den letzten Jahrzehnten viel in Hochgeschwindigkeitsstrecken investiert hat.

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Metadaten
Author:Joaquim Font Canyelles
DOI:https://doi.org/10.25924/opus-4406
Advisor:Wilfried Manhart
Document Type:Master's Thesis
Language:English
Year of publication:2022
Publishing Institution:FH Vorarlberg (Fachhochschule Vorarlberg)
Granting Institution:FH Vorarlberg (Fachhochschule Vorarlberg)
Release Date:2022/03/29
Number of pages:130, 81
DDC classes:300 Sozialwissenschaften / 380 Handel, Kommunikation, Verkehr / 385 Schienenverkehr
Open Access?:ja
Course of Studies:International Management & Leadership
Licence (German):License LogoUrhG - The Austrian Copyright Act applies - Es gilt das österr. Urheberrechtsgesetz