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Organisational culture and complacency

  • Recent years have been commanded by a cascade of unpredictable incidents, that have redefined new standards in our private, but also in our professional life. Events like the financial crisis, the COVID-19 pandemic, the energy crisis in Europe, resource scarcity and so forth have caused instability, forcing companies towards flexibility, constantly adapting their operative structures according to the needs of the moment. The effective adaptation to this environment is the key for reacting the dynamism of the market, and for guaranteeing future success. However, the introduction of these crucial changes on a stable company organisation is challenging. Furthermore, due to digitalisation, boundaries between countries have been removed, and the daily cooperation with co-workers and customers all around the globe became the new standard. The establishment of a good corporate culture where diverse people can work in harmony and, is a difficulty that comes ahead. This master thesis developed from a professional perspective. The topics of change management and corporate culture where combined, and the relationship between these two concepts was studied. This master thesis aims utilising corporate culture as an instrument in managements favour, to implement strategical changes easily and successfully in a more efficient way. The relation between corporate culture and the resistance to change, focusing on the initiation of the change process, was the main area of study. Research questions and hypothesis, formulated with a solid theoretical background, are to be answered based firstly on literature, and secondly on the results of empirical quantitative re-search. To conclude, a set of recommendations for corporates were suggested with the intention of guiding companies how to use corporate culture as an instrument for change management.
  • Die letzten Jahre waren geprägt von einer Vielzahl unvorhersehbarer Ereignisse, die neue Standards in unserem privaten, aber auch in unserem beruflichen Leben definiert haben. Ereignisse wie die Wirtschaftskrise, die COVID-19 Pandemie, die Energiekrise in Europa, die Ressourcenknappheit usw. haben zu Instabilität geführt und die Unternehmen zu Flexibilität gezwungen, indem sie ihre Betriebsstrukturen ständig an die Erfordernisse des Augenblicks anpassten. Die wirksame Anpassung an dieses sich verändernde Umfeld ist der Schlüssel, um auf die Dynamik des Marktes zu reagieren und den zukünftigen Erfolg zu garantieren. Die Einführung dieser entscheidenden Veränderungen in eine stabile Unternehmensorganisation ist jedoch eine Herausforderung. Darüber hinaus sind durch die physischen Distanzen haben sich verkürzt, und die tägliche Zusammenarbeit mit Mitarbeitern und Kunden rund um den Globus ist die Norm. Die Etablierung einer guten Unternehmenskultur, in der unterschiedliche Menschen miteinander arbeiten und gleichzeitig das Beste von sich geben können, ist eine Schwierigkeit, die auf uns zukommt. Diese Masterarbeit ist aus einer beruflichen Perspektive entstanden. Die Themen Veränderungsmanagement und Unternehmenskultur wurden miteinander kombiniert und die Beziehung zwischen diesen beiden Konzepten untersucht. Ziel dieser Masterarbeit ist es, die Unternehmenskultur als Instrument des Managements zu nutzen, um strategische Veränderungen leichter und erfolgreicher umsetzen zu können. Die Beziehung zwischen der Unternehmenskultur und dem Widerstand gegen Veränderungen war der Hauptuntersuchungsgegenstand, wobei die Initiierung von Veränderungen den Kern der Forschung bildete. Die Forschungsfragen und -hypothesen, die vor einem soliden theoretischen Hintergrund formuliert wurden, sollen zum einen auf der Grundlage der Literatur und zum anderen als Ergebnis der empirischen Forschung beantwortet werden. Abschließend wurden eine Reihe von Empfehlungen für Unternehmen formuliert, um ihnen einen Leitfaden an die Hand zu geben, wie sie die Unternehmenskultur als Instrument für das Veränderungsmanagement nutzen können.

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Metadaten
Author:Sara Yeni Gonzalez Endrinal
DOI:https://doi.org/10.25924/opus-5122
Subtitle (English):How to use culture for driving corporate changes
Advisor:Wilfried Manhart
Document Type:Master's Thesis
Language:English
Year of publication:2023
Publishing Institution:FH Vorarlberg (Fachhochschule Vorarlberg)
Granting Institution:FH Vorarlberg (Fachhochschule Vorarlberg)
Release Date:2023/09/12
Tag:Change Management; Complacency; Corporate Culture; Cultural Dimensions
Number of pages:99
DDC classes:300 Sozialwissenschaften
JEL-Classification:M Business Administration and Business Economics; Marketing; Accounting
Open Access?:ja
Course of Studies:International Management & Leadership
Licence (German):License LogoUrhG - The Austrian Copyright Act applies - Es gilt das österr. Urheberrechtsgesetz